منابع آزمون استخدامی قوه قضاییه

قوه قضاییه سالانه آزمونی را جهت استخدام نیرو برای هرکدام از عناوین شغلی موردنیاز خود برگذار می‌نماید. افراد علاقه‌مند و واجدین شرایط برای شرکت در این آزمون می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه نسبت به شرایط و رشته‌های مورد نیاز این آزمون اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند.

 یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توانند منجر به قبولی داوطلبان در این آزمون شود، تهیه منابع آزمون استخدامی قوه قضاییه 1400 می‌باشد. در این صفحه از سایت تحصیلات تکمیلی تمام شرایط و نکات مربوط به این آزمون استخدامی و بهترین منابع و کتاب‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی قوه قضاییه تدوین و گردآوری شده است که داوطلبان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه

پیش از انجام هرگونه اقدامی جهت ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه، ابتدا داوطلبان باید دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه 1400 را تهیه و مطالعه نمایند. در این دفترچه شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، مواد آزمون عمومی و تخصصی ، سهمیه‌های قانونی، چگونگی مراحل ثبت نام، رشته‌های مورد نیاز قوه قضاییه و دیگر تذکرات مهم به طور کامل شرح داده شده است. بنابراین داوطلبان نباید از مطالعه این دفترچه غافل شوند. جهت دانلود دفترچه اینجا کلیک کنید.

منابع آزمون استخدامی متصدی امور دفتری قوه قضاییه

کتابهای پیشنهادی تئوری های مدیریت کتابهای پیشنهادی مبانی رفتار سازمانی کتابهای پیشنهادی مدیریت منابع انسانی کتابهای پیشنهادی مالیه عمومی و بودجه ریزی کتابهای پیشنهادی مبانی جامعه شناسی و علوم اجتماعی کتابهای پیشنهادی حقوق اداری کتابهای جامع متصدی امور دفتری

منابع آزمون استخدامی کارشناس امور اداری قوه قضاییه

کتابهای پیشنهادی مبانی سازمان و مدیریت کتابهای مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی کتابهای مدیریت تحول سازمانی کتابهای سیستم های اطلاعاتی مدیریت کتابهای مدیریت استراتژیک کتابهای قوانین مدیریت خدمات کشوری

منابع آزمون استخدامی کارشناس حقوقی قوه قضاییه

کتابهای پیشنهادی آیین دادرسی مدنی کتابهای پیشنهادی آیین دادرسی کیفری کتابهای پیشنهادی حقوق مدنی کتابهای پیشنهادی حقوق تجارت کتابهای پیشنهادی حقوق عمومی

منابع آزمون استخدامی مسئول ابلاغ و اجرا و تقریر نویس قوه قضاییه

کتابهای پیشنهادی حقوق اساسی کتابهای پیشنهادی قانون آیین دادرسی مدنی کتابهای پیشنهادی قانون اجرای احکام مدنی کتابهای پیشنهادی آیین دادرسی کیفری کتابهای پیشنهادی حقوق عمومی کتابهای پیشنهادی حقوق مدنی کتابهای پیشنهادی قانون مجازات اسلامی

دارندگان مدارک تحصیلی هرکدام از رشته‌های مورد نیاز قوه قضاییه می‌توانند کتاب‌های مربوط به آن‌ها و مواد و منابع آزمون استخدامی قوه قضاییه 1400 را در قسمت معرفی کتاب‌های این صفحه از سایت تحصیلات تکمیلی با کلیک بر روی عنوان هر کتاب، مشاهده و خریداری نمایند.

شرایط استخدام قوه قضاییه 1400

شرایط استخدام قوه قضاییه شامل شرایط عمومی داوطلبان و شرایط اختصاصی آنان می‌شود. منظور از شرایط عمومی مواردی همچون عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سابقه محکومیت، برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روحی و… می‌باشند. شرایط اختصاصی برای استخدام نیز عبارت‌اند از شرط سنی داوطلبان، رشته و مدرک تحصیلی داوطلبان، داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان و دیگر موارد اختصاصی مورد نیاز برای شرکت در این آزمون.

شرایط سنی استخدام قوه قضاییه

یکی دیگر از مواردی که داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه باید به آن توجه داشته باشند، شرایط سنی درج شده در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه می‌باشد. شرایط سنی برای شرکت در این آزمون بدین گونه است که دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس باید حداقل 20 و حداکثر 35 سال داشته باشند. شرایط سنی دارندگان مدرک فوق لیسانس و دکتری نیز بایدحداکثر 38 سال باشد.

رشته های مورد نیاز استخدام قوه قضاییه

رشته‌های مورد نیاز قوه قضاییه که برای جذب نیرو در عناوین شغلی مرتبط به آن‌ها از داوطلبین دعوت به شرکت در آزمون استخدامی می‌نماید، عبارت‌اند از:

  • کلیه گرایش‌های رشته مدیریت
  • کلیه گرایش‌های رشته حقوق
  • علوم سیاسی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • حسابداری
  • روانشناسی و مشاوره
  • رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • آمار و ارتباطات
  • اطلاعات و امنیت عمومی
  • روابط عمومی وامور فرهنگی
  • معارف اسلامی و الهیات
  • مهندسی برق و مکانیک