منابع آزمون سردفتری ۱۴۰۳ مطابق اطلاعیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دروس ادبیات فارسی، عربی، حقوق ثبت، حقوق مدنی، حقوق جزا، حقوق تجارت، احکام شرعی، قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین‌نامه مربوط، اطلاعات عمومی و هوش می‌باشد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد با برگزاری آزمون کتبی و اختبار، از بین داوطلبان این آزمون، سردفتر اسناد رسمی را انتخاب نماید. آزمون سردفتری در روز پنجشنبه 1402/02/27 برگزار خواهد شد.

باتوجه به تعداد بسیار زیاد دفاتر اسناد رسمی در کشور، آزمون سردفتری که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود به صورت مکرر و هرساله نیست و برگزاری آزمون منوط به تصمیم این سازمان و سازمان‌های ذی صلاح می‌باشد.

فهرست مطالب صفحه:

تهیه منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۳

در زیر گلچینی از بهترین کتاب‌های آمادگی آزمون از میان تعداد زیادی کتاب انتخاب شده تا موجبات سهولت در انتخاب و صرفه‌جویی در وقت داوطلبان فراهم شود. داوطلبان می‌توانند با توجه به نیاز خود از یک یا ترکیبی از این کتابها جهت آمادگی منابع سردفتری 1403 استفاده نمایند. منابع معرفی شده در این صفحه، برای هر سطح و پایه‌ای (ضعیف، متوسط، قوی) از داوطلبان قابل استفاده می‌باشد.

کتاب های جامع

بهترین کتاب های حقوق ثبت برای آزمون سردفتری

کتاب های قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین نامه مربوط

بهترین کتاب های حقوق مدنی آزمون سردفتری

بهترین کتاب های حقوق جزا سردفتری

بهترین کتاب های حقوق تجارت سردفتری

کتاب های دروس عمومی

رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون سردفتری

رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون سردفتری مطابق با آخرین دفترچه‌ی منتشر شده از سوی سازمان سنجش به شرح زیر است:

دارای مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضایی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتر اسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

تذکر مهم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نیستند.

شرایط سنی متقاضیان شرکت در آزمون چیست

شرایط سنی داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری، مطابق با ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی، حداقل سن 24 و حداکثر سن 50 سال می‌باشد.

مواد امتحانی آزمون سردفتری

عناوین و مواد امتحانی که در آزمون سردفتری مورد طرح سوال قرار می‌گیرد شامل 9 عنوان درسی است، که به همراه ضرایب‌شان در جدول زیر آورده شده است. از آنجایی که آزمون سردفتری امتیاز منفی دارد توجه به ضرایب به هنگام اولویت‌بندی مطالعاتی و پاسخگویی به سوالات آزمون، در نتیجه‌ی آزمون بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مواد آزمون ضرایب
ادبیات فارسی 2
عربی 1
احکام شرعی 2
اطلاعات عمومی 1
حقوق ثبت 3
حقوق مدنی 3
حقوق جزا 2
حقوق تجارت 2
قانون دفاتر رسمی و آیین نامه مربوط 3

زمان برگزاری آزمون سردفتری

آزمون سردفتری در روز پنجشنبه 1402/02/27 با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

درصورتیکه سوال یا نظری در ارتباط با منابع آزمون سردفتری دارید از بخش نظرات موجود در پایین صفحه مطرح نمایید، پاسخگوی شما خواهیم بود.