کتاب جامع ارشد مهندسی مکانیک مدرسان شریف که به خلاصه دروس تخصصی مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد می پردازد، توسط ۲ نفر از رتبه های برتر کنکور ارشد مهندسی مکانیک تالیف شده است.

  • مهندس امین محمدی نصرآبادی (رتبه یک آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶)
  • مهندس یوسف‌رضا اسماعیلی شهمیری (رتبه یک آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵)

حجم زیاد مطالب دروس برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک و همچنین فرصت اندک و مشغله‌های زیاد اغلب دانشجویان این رشته باعث شده است تا برخی از داوطلبان قید خواندن برخی از درسها را بزنند. همچنین اگر داوطلبی موفق شود تمامی منابع درسی را مطالعه کند، به علت حجم زیاد، مطالب را از یاد می‌برد و نمی‌تواند در کنکور سراسری عملکرد دلخواه خود را داشته باشد.

کتاب جامع ارشد مهندسی مکانیک مدرسان شریف با تمرکز بر روی رفع این دو نیاز و با استفاده از تجربیات نویسنده‌های آن در کنکور سراسری تألیف شده است. برای داوطلبانی که موفق نشده‌اند مطالب را کامل بخوانند و قصد حذف کردن درس را دارند، این کتاب با درسنامه‌ای بسیار کم حجم و مثال‌های گلچین شده از کنکور سراسری این فرصت را فراهم کرده است تا مطالب را در زمان کم بخوانند و درسی را حذف نکنند تا درصد بالاتری کسب کنند. همچنین برای داوطلبانی که درسی را خوانده‌اند و قصد مرور دارند، منبعی بسیار مناسب و کم‌حجم و خصوصاً دقیق برای مرور و به نتیجه رسیدن در کنکور سراسری می‌باشد. در کتاب جامع ارشد مهندسی مکانیک مدرسان شریف با ارائه روش‌های نو، مثل رد گزینه و ارائه الگوهای آموزشی، ‌سعی شده است تا سرعت تست‌زنی داوطلبان تقویت شود.