با توجه به درخواست های تعداد بسیار زیادی از دانشجویان رشته های مهندسی، در این صفحه به نکات مهمی جهت انتخاب بهترین کتاب معادلات دیفرانسیل برای کنکور ارشد می پردازیم. در ادامه همین مطلب لیستی از بهترین منابع و کتب درسی و کمک آزمون برای درس معادلات دیفرانسیل ارائه شده است.

انتخاب منابع درسی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا دانشجویانی که پس از مطالعه کتابی از یادگیری آن درس مایوس می شوند در حالی که با خواندن منبعی دیگر به آن درس علاقه مند شده و به میزان زیادی بر آن تسلط می یابند. بنابراین لازم است قبل از شروع به خواندن منابع مختلف، ابتدا با توجه به گرایش مورد علاقه خود و با کمک مشاوران و متخصصان این حوزه منابع مناسبی تهیه کنید تا در ادامه راه از مسیر و هدف خود دور نشوید.

هرچند بسیاری از دانشجویان معتقدند که معادلات دیفرانسیل یک درس دشوار و وقتگیر است؛ با این وجود تعداد سوالات قابل مطرح معادلات دیفرانسیل نسبت به حجم مباحث آن بسیار زیاد است. این یعنی شما با فراگیری کامل مباحث این درس خواهید توانست به حجم بالایی از سوالات آن پاسخ دهید. فقط کافیست با مطالعه منابع مفید و تمرین و تکرار بتوانید درک و تسلط بالایی از مسائل این درس به دست آورید.

از اینکه به دنبال بهترین کتاب معادلات دیفرانسیل برای کنکور ارشد هستید، می توان نتیجه گرفت که برخلاف تعدادی از داوطلبان، از ضریب بالای این درس در آزمون ارشد چشم پوشی نکرده اید. بهترین کتاب ها برای آمادگی آزمون منابعی هستند که دارای ویژگی ها و ساختاری هدفمند و مناسب باشند که بتوانند متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد را در محدوده زمانی چند ماهه برای موفقیت در آزمون آماده سازند. یادگیری دروسی مثل معادلات دیفرانسیل به دلیل ماهیت مباحث و نوع سوالات آن به توجه بیشتری نیاز دارند تا دانشجویان بتوانند در زمان کوتاه تر به تعداد بیشتری از سوالات آن در آزمون ارشد پاسخ دهند. ما به شما پیشنهاد می کنیم به تجربه تیم متخصصان و مشاوران تحصیلی سایت تحصیلات تکمیلی اعتماد کرده و منابعی را در برنامه خود بگنجانید که توسط این سایت ارائه می شوند. قابل ذکر است این سایت به هیچ موسسه ای وابسته نیست بنابراین کتب و منابع معرفی شده توسط سایت تحصیلات تکمیلی بر اساس تحقیق و بررسی های میدانی و حاصل سال ها تجربه در این زمینه می باشد.

از نظر مشاوران بهترین کتاب معادلات دیفرانسیل برای کنکور ارشد کتابی است که خصوصیات زیر را داراست:

  • یک کتاب کمک آزمون با هدف ایجاد آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد باشد.
  • دارای حجم متناسب با میزان مباحث و اهمیت این درس در کنکور باشد.
  • بخش های کتاب با اولویت بندی پیش نیازهای لازم و با حجمی متناسب تقسیم شده باشد.
  • علاوه بر ارائه کامل درس به ذکر نکات مهم بپردازد.
  • برای یادگیری کامل و درک بهتر مسائل مثال ها و تمرین های متعدد و کاربردی داشته باشد.
  • سوالات متنوعی از مباحث مختلف به صورت تالیفی با پاسخ های تشریحی داشته باشد.
  • آزمون های خودسنجی دوره بر اساس میزان یادگیر و حجم دروس پیش گفته را شامل شود.
  • آزمون ها کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند بوده تا یادگیری درس و تثبیت آن برای دانشجو میسر باشد.
  • آزمون ها بر اساس میزان دشواری سوالات به گونه ای مطرح شده باشند که موجب انگیزه دانشجو شوند و نه دلسردی. (گام های کوتاه ولی محکم و حساب شده!)
  • شامل سوالات آزمون های سال های گذشته کنکور و بررسی سوالات و مباحث پرتکرار و مهم باشد.
  • روش های سریع حل مسائل را بیان کرده باشد.
  • فصل ها و مباحث مهم تر را با روش مطالعه هر یک بیان کند.

پس به جای اینکه سراغ کتاب های متنوع معادلات دیفرانسیل بروید و بدون رعایت پیش نیازها و اولویت ها شروع به خواندن بکیند،( که در نهایت دچار سردرگمی، فراموشی و به هم ریختگی ذهنی شوید)؛ کتاب هایی را بخوانید که تمام موارد در آن ها رعایت شده، به تمرکز و جهت دهی ذهن شما کمک می کنند و سبب تسلط گام به گام شما بر درس می شوند. دلیل اینکه ما کتب کمک آزمون را به جای کتب مرجع به شما معرفی می کنیم این است که این کتاب ها شما را درگیر مفاهیم ترجمه شده سخت نمی کنند، به صورت مختصر و مفید مسائل را بیان می کنند، با تمرکز بر سوالات و آزمون های مختلف میزان یادگیری شما را می سنجند، روش های مختلف تست زنی را می آموزند و حجم مناسبی دارند. به علاوه تجربه نشان می دهد مطالعه این منابع باعث موفقیت بسیاری از دانشجویان رتبه برتری شده است.

بهترین منابع و کتاب های معادلات دیفرانسیل جهت آمادگی آزمون ارشد