برای انتخاب بهترین کتاب ریاضی مهندسی پیشنهادات و راهنمایی های بسیار خوبی در این صفحه ارائه می شود.

تهیه بهترین کتاب ریاضیات مهندسی برای تمام داوطلبان کنکور ارشد که این درس را به عنوان ماده‌ی امتحانی مشترک دارند مهم است.

این درس از موارد مهم آزمون ارشد و پایه بسیاری از دروس دیگر به شمار می رود. همچنین در کنکور ارشد تعدادی درس تخصصی وجود دارد که دانشجویان برای هر درس به دنبال منابع مخصوص آن هستند؛ بنابراین منطقی است که به دنبال بهترین کتاب ها باشند تا با مطالعه حجم کمتر در مدت زمان کوتاه تر بتوانند برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد آماده شوند. فرض کنید شما 7 درس تخصصی با ضریب بالا دارید، اگر برای هر درسی از چندین کتاب مرجع و منبع جداگانه استفاده کنید، درمجموع 7 درس، چه تعداد کتاب باید بخوانید؟! منطقی و عاقلانه نیست که این روش را پیش بگیرید و زمان زیادی را از دست بدهید.

ضروری است که برای هر درس بهترین منبع را انتخاب کنید تا بتوانید تمام درس ها را به موازات هم و با برنامه ریزی مناسب فراگرفته و در محدوده زمانی مناسبی به جمع بندی خوبی از منابع برسید. با توجه به اینکه اغلب دانشجویان به طور متوسط یک محدوده زمانی 6 یا 7 ماهه (حتی گاهی کمتر) برای مطالعه و ایجاد آمادگی کنکور در اختیار دارند؛ بنابراین برنامه ریزی و استفاده از منابع استاندارد و مفید بسیار مهم است.

تهیه کتاب ها و منابع مناسب بسیار مهم است، برخی از دانشجویان گاها با مطالعه یک منبع غیر استاندارد از آن درس نا امید شده، در حالی که با مطالعه منبع دیگری به همان درس علاقه مند می شوند.

درس ریاضی مهندسی با داشتن مسائل و موضاعات دشوار و وقتگیر دارای ضریب بالایی در کنکور ارشد می باشد. به همین دلیل تقریبا هیچ گروهی از دانشجویان از حل سوالات این درس در آزمون ارشد خودداری نمی کنند. بر این اساس و مطابق با نیازهای دانشجویان و داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، سایت تحصیلات تکمیلی با کمک مشاوران و متخصصان این زمینه کتاب ها و منابع کمک آزمون مختلفی با ساختاری مناسب و منسجم تهیه کرده است.

منابعی که در این صفحه با محوریت بهترین کتاب ریاضی مهندسی معرفی می شوند، دارای چند مولفه مهم زیر می باشند که آن ها را از بسیاری از منابع دیگر متمایز می سازد:

  • این منابع، مباحث اصلی را با رعایت پیش نیازها و اولویت های یادگیری مطرح می کنند.
  • در هر مبحثی مثال های متعددی در قالب سوالات تالیفی و سوالات کنکور سال های گذشته مطرح می شود تا یادگیری کاملا تثبیت شده و تسلط بر سوالات مشابه ایجاد شود.
  • در هر موضوعی نکات مهم به صورت برجسته مطرح شده و در صورت نیز به منابع مکمل ارجاع داده شده است.
  • روش های تست زنی و مدیریت زمان در مسائل وقت گیر بیان شده است.
  • حجم بخش های مختلف کتاب بر اساس اهمیت مباحث در کنکور و میزان دشواری آن ها تقسیم شده است.
  • جمع بندی و خلاصه دروس به خوبی بیان شده است.
  • آزمون های طبقه بندی شده ادوار گذشته به همراه پاسخ های تشریحی را شامل می شود
  • آزمون های استاندارد تالیفی و شبیه سازی شده به همراه پاسخ تشریحی را شامل می شود.

توجه داشته باشید که با تست زدن و مطالعه آزمون های ادوار گذشته تا حد زیادی یادگیری شما تثبیت می شود. با این حال روش صحیح تست زدن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. آزمون ها بر اساس میزان دشواری آن ها، ترتیب سوالات و بسیاری از فاکتورهای دیگر در میزان یادگیری و تسلط دانشجویان اهمیت ویژه ای دارند.

ساختار محتوای منابع ریاضی مهندسی معرفی شده در سایت تحصیلات تکمیلی به گونه ای است که آزمون های مختلف بر اساس مطالب بیان شده و میزان یادگیری دانشجو مطرح شده اند تا به صورت گام به گام، بدون از دست دادن انگیزه و اعتماد به نفس، درس را در ذهن دانشجو نهادینه و یادگیری را تثبیت کنند.

اگر برای تهیه بهترین کتاب ریاضی مهندسی در حال خواندن این مطلب هستید، باید گفت شما بهترین انتخاب ممکن را در این صفحه خواهید داشت. این ادعایی بر اساس سال ها تجربه و بازخوردی است که از داوطلبان دوره های گذشته داشته ایم.