بهترین کتاب ریاضی عمومی ارشد چه کتابی است؟

اگر این سوال را از تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری بپرسید قطعا پاسخ‌های متفاوتی خواهید شنید و در تهیه کتب و منابع ارشد مردد خواهید شد. دلیل این امر واضح است؛ هیچ کتابی به تنهایی بهترین منبع نیست، همه از آمادگی و استعداد یکسانی برخوردار نیستند و روش‌های یادگیری در افراد مختلف متفاوت است. پس برای ایجاد آمادگی جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه باید کرد؟

ریاضی عمومی از دروس با ضریب بالا در بسیاری از رشته‌های کارشناسی ارشد از جمله مدیریت می‌باشد.

از طرفی به دلیل اینکه برخی دانشجویان از این درس صرفنظر می‌کنند و در آن پایه ضعیفی دارند، شانس قبولی آندسته از داوطلبانی که بتوانند به درصد بالاتری از سوالات ریاضی عمومی پاسخ صحیح بدهند، بسیار بالاست.

مشخصات بهترین کتاب ریاضی عمومی برای آزمون های کارشناسی ارشد، دکتری و استخدامی

برای تضمین اینکه بتوانید به درصد بالاتری از سوالات درس ریاضی عمومی آزمون ارشد پاسخ صحیح بدهید؛ در ادامه مجموعه‌ای از کتابها و منابع کمک آزمون استاندارد و تایید شده را معرفی می‌کنیم. مطالعه دقیق و کامل این کتابها تا حد زیادی شما را از شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف و مطالعه کتب مرجع متعدد، بی‌نیاز می‌کند. ساختاری که این کتب دارند به گونه‌ای است که مطابق استانداردها، آخرین تغییرات و ویژگی بهترین منابع، با انسجام بالایی طراحی شده‌اند.

مشاوران تحصیلی و متخصصان سایت تحصیلات تکمیلی در این صفحه کنار معرفی مناسب‌ترین منابع و بهترین کتاب ریاضی عمومی ارشد به ارائه ویژگی‌هایی پرداخته‌اند که در این منابع رعایت شده است.

  • حجم کتاب کاملا استاندارد و بر اساس میزان اهمیت هر بخش تقسیم شده است.
  • موضوعات و مباحث مهم امتحانی به صورت کاملا روان و به زبان ساده آموزش داده شده است.
  • در هر بخش مسائل و تمرین‌های مختلفی به زبان ساده و روان برای یادگیری درس بیان شده است.
  • مثالهای کاربردی مختلفی برای ایجاد انگیزه و تثبیت یادگیری و درک کامل مسائل بیان شده است.
  • آزمونهای خودسنجی مختلفی بر اساس مطالب بیان شده به همراه پاسخ تشریحی مطرح شده‌اند.
  • ترتیب و اولویت آزمونها بر اساس میزان سختی مسائل به صورت هدفمند می‌باشد.
  • برای مسائل دشوار و وقتگیر راه حل‌های سریع و تکنیک‌های تست زنی بیان شده است.
  • دارای آزمونهای طبقه‌بندی ادوار گذشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی می‌باشند.

برای یادگیری گام به گام و درک بهتر مسائل درس ریاضی عمومی ارشد نیاز به تمرین و تکرار دارید. برای تمرین و تکرار مداوم به صورت دوره‌ای لازم است تا کتبی را تهیه کنید که از حجم و محتوای مناسب برخوردار باشند.

در ادامه‌ی این مطلب، لیستی از بهترین کتاب ها و منابع را با موضوعیت بهترین کتاب ریاضی عمومی ارشد می‌توانید مشاهده کنید که از ساختار و ویژگی‌های استاندارد و هدفمند فوق الذکر برخوردار هستند.

کتاب ریاضی عمومی 1 مدرسان شریف

کتاب ریاضی عمومی 1 مدرسان شریف، با توجه به عدم سابقه داوطلبان در این درس، شامل مطالب از پایه تا پیشرفته است. هر فصل به زیربخش‌هایی تحت عنوان «درسنامه» تقسیم‌بندی شده و در پایان هر درسنامه، سؤالات و پاسخ‌های تشریحی آزمون‌های سالهای قبل که مربوط به آن درسنامه هستند، گنجانده شده است. سؤالات تکراری کنکور‌های سال‌های قبل به عنوان مثال آموزشی در کتاب آورده شده است. همچنین، در پایان هر فصل، 3 آزمون خودسنجی برای تمرین بیشتر و همچنین سنجش دانشجویان آورده شده است. این کتاب می‌تواند به عنوان مرجع کامل درس «ریاضی عمومی (1)» جهت موفقیت در امتحانات پایان ترم دانشگاهی و آزمون‌های کنکور رشته‌هایی مانند عمران، MBA، مکانیک و ریاضی سالهای اخیر مورد استفاده قرار بگیرد.


کتاب ریاضی عمومی 2 مدرسان شریف

کتاب ریاضی عمومی ۲ مدرسان شریف، شامل مطالب از پایه تا پیشرفته است و با توجه به عدم سابقه مطالعاتی داوطلبین در این درس، با توضیحات فراوان آموزش داده می‌شود. هر فصل شامل درسنامه‌هایی با مثال‌های تألیفی و پاسخ‌های تشریحی آزمون‌های سالهای اخیر می‌باشد. سؤالات تکراری کنکورهای گذشته به عنوان مثال آموزشی در کتاب آورده شده‌اند و در پایان هر فصل ۳ آزمون خودسنجی برای تمرین بیشتر و سنجش دانشجویان آورده شده است. مطالب این کتاب به گونه‌ای تنظیم شده که به عنوان مرجع کامل درس «ریاضی عمومی (2)» در دانشگاه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.


کتاب ریاضی عمومی 1 سری عمران

کتاب ریاضی عمومی 1 سری عمران به صورت جامع برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تهیه و تنظیم شده است. این کتاب با شیوه ای جدید و در قالب درسنامه های کاربردی، مباحث ریاضی را از پایه تا پیشرفته به طور گام به گام آموزش می دهد و مسائل دشوار را به صورت گام بندی برای درک بهتر توضیح می دهد. همچنین این کتاب شامل تستهای تالیفی به همراه نکات تستی و پوشش کامل کلیه مباحث کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است. در پایان هر فصل، آزمونهای سالهای اخیر به همراه پاسخهای تشریحی قرار داده شده است که به داوطلبان در آمادگی برای آزمون کمک می کند.


کتاب ریاضی عمومی 2 سری عمران

کتاب ریاضی عمومی 2 سری عمران، به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد کمک می کند تا برای آزمون آماده شوند. این کتاب با شیوه ای جدید در قالب درسنامه‌های کاربردی، مسائل دشوار را گام بندی کرده و تست‌های تالیفی به همراه نکات تستی را ارائه می دهد. پوشش کامل کلیه مباحث کنکور کارشناسی ارشد این کتاب را برای داوطلبان این آزمون مناسب می کند و آزمونهای سالهای اخیر به همراه پاسخهای تشریحی نیز برای تقویت دانش داوطلبان قرار داده شده است.


کتاب ریاضی عمومی امید محمودیان

کتاب ریاضی عمومی نوشته امید محمودیان، منبع بسیار مفیدی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سراسری می‌باشد. این کتاب حاوی تست‌های طبقه بندی شده کلیه آزمونهای کارشناسی ارشد (سراسری و آزاد) مجموعه مهندسی مکانیک و مدیریت در سوانح طبیعی و مجموعه ریاضی و مجموعه آمار با پاسخ تشریحی است. علاوه بر این، در این کتاب شرح کامل درس و بیان نکات مهم، ارائه مثالهای متنوع برای آموزش کامل مفاهیم، سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سراسری همراه با پاسخ‌های کاملاً تشریحی، ارائه راه حل‌های اثربخشی کوتاه برای حل سوالات تستی، تست‌های طبقه بندی شده تالیفی با پاسخ تشریحی و ده ها مساله تالیفی برای خودآزمایی داوطلبان به کار رفته است.

به کمک این کتاب، داوطلبان می‌توانند با پوشش کامل تمامی سرفصل‌های درسی و تمرین کردن مثالهای متعدد، تسلط کامل بر مفاهیم ریاضی عمومی را به دست آورده و با حل تستهای تالیفی و کنکور، خود را برای آزمونهای آینده آماده کنند. همچنین، ارائه راه حل‌های اثربخشی کوتاه برای حل سوالات تستی، به داوطلبان کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را در آزمونهای خود بدست آورند.


کتاب های ریاضی عمومی 1 و 2 مسعود آقاسی

کتابهای ریاضی عمومی 1 و 2 تالیف شده توسط مسعود آقاسی، منبعی عالی برای درس ریاضی عمومی در دانشگاه است. این کتاب شامل سرفصل‌هایی مانند تابع، حد و پیوستگی، مشتق، انتگرال، مختصات قطبی، اعداد مختلط و دنباله و سری است. در ویرایش دوم و سوم، بخش‌هایی تحت عنوان مطالعه آزاد برای مباحث کمتر مهم در کنکور و دانشگاه‌ها قرار گرفته است. کتاب شامل بیش از 1600 تست و مثال با پاسخ تشریحی است و در انتهای هر فصل، خلاصه نکات و آزمون جامعی قرار داده شده است. همچنین، بخش‌هایی مانند خلاصه درس، نکات کاربردی و مثال‌های آموزشی در تمام فصول وجود دارند. کتاب جامعیت بالایی دارد و شامل 4300 تست چهارگزینه‌ای از آزمون‌های مختلف است. سبک آموزشی آن نیز با استفاده از درسنامه‌ها و تست‌ها، فرآیند یادگیری را تسهیل می‌کند.