اغلب دانشجویان رشته عمران و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد عمران سال 97 را دارند، از هم اکنون به دنبال منابع ارشد عمران هستند. در ادامه همین مطلب موضوعات مهمی در مورد چگونگی آزمون کارشناسی ارشد مهندسی عمران و شرایط قبولی در آن مورد بررسی قرار می گیرد.

با توجه به موقعیت های شغلی و منزلت اجتماعی این رشته، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی رشته مهندسی عمران شده و برای رسیدن به مقاطع بالاتر در کنکور ارشد عمران شرکت می کنند. با این وجود قبولی در کنکور کار راحتی نیست. چراکه تعداد متقاضیان زیاد، ماهیت دروس و مباحث دشوار، و ضرایب تمام دروس در کنکور ارشد برابر 1 است. با این حال راه های زیادی برای کسب موفقت وجود دارد. ما اینجاییم تا این راه ها را به شما نشان دهیم.

از مهم ترین مواردی که داوطلبان باید به آن توجه کنند، تهیه منابع ارشد عمران از یک موسسه معتبر است.

منابع استاندارد منابعی هستند که بر اساس آخرین تغییرات چاپ شده باشند و مطابق با نیازهای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهندسی عمران طراحی شده باشند. جهت ایجاد آمادگی لازم برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد عمران، ابتدا لیست دروس مورد آزمون را ارائه می دهیم و در ادامه بهترین منابع ارشد عمران را به شما معرفی خواهیم کرد.

این دروس عبارتند از:

  1. زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  2. ریاضیات
  3. مکانیک جامدات (مقاومت مصالح 1، تحلیل سازه ها 1)
  4. مکانیک خاک و پی سازی
  5. مکانیک سیالات و هیدرولیک
  6. طراحی (سازه های فولادی 1و2، سازه های بتنی 1و2، راهسازی و روسازی راه)

گفتنی است ضریب تمام دروس برای کلیه گرایش های عمران (1) بوده و شما می توانید بر اساس علاقه مندی به گرایش خاصی، فقط سوالات دروس مربوط به آن را پاسخ دهید.

برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد عمران سال 97 کتاب ها و منابع کنکور ارشد عمران را می بایست تهیه کنید که نیاز نباشد تا روز کنکور به دنبال مباحث درسی در منابع مختلف بگردید. لزومی ندارد برای هر درس تمام منابع چاپی را بخوانید، بلکه باید آندسته از منابع ارشد عمران را تهیه کنید که به طور جامع تمام مباحث را پوشش میدهند.

سایت تحصیلات تکمیلی با تجربه ای که طی سال ها فعالیت در این زمینه کسب کرده است، هر ساله منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی عمران را کاملا به روز و مطابق با آخرین تغییرات و استانداردها تهیه کرده و در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به طور مثال در همین صفحه می توانید منابع ارشد عمران 97 را مشاهده کنید.

منابع ارشد عمران در این صفحه شامل جزوات و کتاب های کمک آزمونی هستند که علاوه بر مباحث دروس شامل:

  • بسط کامل و هوشمندانه مباحث دروس
  • انواع تمرین ها و مثال های کاربردی جهت فهم دقیق و کامل مطلب
  • آزمون های طبقه بندی شده ادوار گذشته و سوالات چهار گزینه ای تالیفی با پاسخ های تشریحی به همراه ذکر منبع
  • انواع روش ها و تکنیک های تست زنی و مدیریت زمان
  • نکات کلیدی مهم و کلیدواژه های تخصصی رشته عمران
  • جمع بندی مناسب در هر فصل

خواندن این کتاب ها از چند جهت اهمیت و ضرورت دارد. تفاوت هایی که این منابع با بسیاری از دیگر منابع دارند در ساختار و محتوای هوشمندانه آنهاست.

  • مهم نیست شما دانشجوی رشته مهندسی عمران باشید یا دانشجویی که قصد تغییر رشته داشته و ادامه تحصیل در مهندسی عمران را انتخاب کرده است؛
  • اصلا مهم نیست که میزان آمادگی شما برای آزمون ارشد چقد است؛
  • اینکه از هم اکنون تا آزمون ارشد چقدر زمان دارید هم مهم نیست

با اینکه کتاب های مرجع برای دروس از محتوای کاملی برخوردارند، ولی در این کتاب ها اغلب مسائل و موضوعاتی بیش از آنچه دانشجو نیاز دارد وجود دارد. در حالی که می توان در مدت زمان اندکی با تکنیک های استاندارد و بهتری موضوعات مهم و ضروری را در اختیار داوطلبان قرار داد. از طرفی اغلب کتاب های مرجع ترجمه بوده و درک مباحث آن برای تمام دانشجویان راحت نیست. به جای اینکه وقت زیادی را صرف مطالعه و فهم کتاب های مرجع حجیم کنید، می توانید از کتاب ها و منابع کمک درسی و کمک آزمون که در همین صفحه قرار گرفته اند بهره مند شوید.

حجم کتاب ها و جزوات منابع ارشد عمران، که توسط سایت تحصیلات تکمیلی معرفی می شود به گونه ای است که در کنار پوشش کامل و هوشمندانه تمام مباحث، بسیار جمع و جور بوده و در آن ها از پرداختن به حاشیه ها خوداری شده تا ذهن دانشجو متمرکز باقی بماند.

کتاب ها و منابعی که در این صفحه به شما معرفی می شود دارای ساختاری است که از صفر تا صد آمادگی لازم برای آزمون ارشد عمران را گام به گام و هدفمند برای داوطبان برنامه ریزی کرده است. شما با مطالعه این کتاب ها تکنیک های تست زنی صحیح را می آموزید و توانایی حل مسائل مختلف با روش های کوتاه را به دست خواهید آورد. مطالب مهم و اصلی را به صورت ضربتی می آموزید و با سوالات پرتکرار و روش حل آنها نیز آشنا می شوید.

مطالعه دقیق این کتاب ها آمادگی لازم برای شرکت در آزمون ارشد عمران را فراهم کرده و موفقیت در آزمون را تضمین میکند. دلیل این ادعا تجربه تمام دانشجویانی است که از منابع و کتاب های معرفی شده سایت تحصیلات تکمیلی استفاده کرده اند.