منابع دکتری فیزیولوژی ورزشی در این صفحه از تحصیلات تکمیلی ارائه شده است. مواد امتحانی دکتری فیزیولوژی ورزشی شامل مجموعه دروس در سطح کارشناسی شامل (آمار، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی) و کارشناسی ارشد شامل (حرکات اصلاحی پیشرفته، آسیب شناسی پیشرفته)، استعداد تحصیلی دکتری و زبان انگلیسی دکتری می باشد. برای آمادگی مناسب هر یک از این دروس از کتابهای زیر می توانید استفاده نمایید.

منابع آزمون دکتری تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

اولین گام جهت آمادگی برای آزمون دکترا فیزیولوژی ورزشی 1400 شناسایی و انتخاب منابع اصلی و جامع این رشته امتحانی است. داوطلبان باید بدانند که رقبای آن‌ها احتمالا از همین حالا تمامی منابع را تهیه کرده‌اند و در حال مطالعه آن‌ها می‌باشند. از این رو، اگر هنوز اقدامی برای تهیه منابع نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید زیرا مشاوران وبسایت تحصیلات تکمیلی مجموعه‌ای از بهترین منابع آزمون دکتری فیزیولوژی ورزشی را از بین صدها منبع استخراج نموده و در بخش پایین صفحه به نمایش گذاشته‌اند.

معرفی رشته تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی

رشته تربیت بدنی جزو گروه امتحانی رشته انسانی بوده و چندین گرایش را شامل می‌شود. باید توجه داشت که این رشته جزو رشته‌های شناور نیست و تنها داوطلبانی حق شرکت در آزمون دکترای تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی را دارند که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل یکی از گرایشات تربیت بدنی و علوم ورزشی شده باشند. این رشته در اغلب دانشگاه‌های کشور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان مورد پذیرش واقع می‌شود.

سوالات کنکور دکتری فیزیولوژی ورزشی

با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، رشته فیزیولوژی ورزشی شامل سه گرایش  بیوشیمی و متابولیسم ورزشی, فیزیولوژی ورزشی قلب و عروق و تنفس, و فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی می‌شود. عناوین دروس آزمون دکتری فیزیولوژی ورزشی به سه بخش تفکیک شده است:

  • سوالات دروس عمومی: استعداد تحصیلی – زبان انگلیسی
  • سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی : آمار ، سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی
  • سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد: فیزیولوژی ورزشی پیشرفته بیوشیمی و متابولیسم ورزشی

معرفی منابع کنکور دکتری فیزیولوژی ورزشی

سازمان سنجش آموزش کشور همواره از بیان قطعی منابع آزمون دکتری تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی و سایر رشته‌ها خودداری نموده است؛ دلیل آن هم اهمیت این مقطع نزد اساتید و ارگان‌های آموزشی کشور است که تاکید دارند دانشجویان دکتری نباید اکتفا به چند منبع محدود کنند؛ به طوری که باید به تمامی دروس و مباحث دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مسلط باشند. از این رو، مشاوران تحصیلات تکمیلی هرگز کتاب‌های زیر را به صورت صدرصدی تایید نکرده و تنها آن‌ها را پیشنهاد نموده است. لذا وبسایت تحصیلات تکمیلی هیچ ادعایی بر قطعیت منابع زیر نداشته و هرگز مسئولیتی مبنی بر عدم موفقیت داوطلبان در آزمون دکتری پیش رو  نمی‌پذیرد.