فارغ‌التحصیل شدن در رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری باعث می‌شود تا شما بتوانید به علاقه خود که بحث آموزش و ارزیابی یادگیری افراد مختلف است دست ‌پیدا کنید که همین امر حدوداً 4 الی 5 سال به طول می‌انجامد. مسلماً قبل از ورود به مقطع دکتری این رشته، بایستی داوطلبان در اولین قدم، آزمون دکتری روانشناسی تربیتی 1400 را با موفقیت پشت سر بگذرانند و در دانشگاه‌های معتبر کشور شروع به تحصیل کنند. برای قبولی در کنکور رواشناسی تربیتی نیز شما نیازمند مطالعه منابع دکتری روانشناسی تربیتی و برنامه‌ریزی دقیق برای آن هستید.

کتاب مرتبط: انگیزش و هیجان مارشال ریو

مواد امتحانی دکتری روانشناسی تربیتی

سازمان سنجش برای آگاهی داوطلبان جهت مطالعه عناوین امتحانی، در دفترچه‌ای که هرساله منتشر می‌کند مواد امتحانی را ذکر می‌کند که برای آزمون دکتری روانشناسی تربیتی به شرح ذیل است:

  • علوم تربیتی (تمامی رشته‌ و گرایش‌ها)
  • روان شناسی (تمامی رشته و گرایش‌ها)
  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش شیمی
  • آموزش زبان فارسی
  • مشاوره (تمام گرایش‌ها)
  • اخلاق

برای قبولی در دکتری روانشناسی تربیتی چه کاری انجام دهیم؟

این سؤال در ذهن خیلی از داوطلبان می‌گذرد که برای قبولی در مقطع دکتری این رشته باید چه‌کارهایی را انجام دهند؟ آیا نیاز است که به کلاس‌های کنکوری مراجعه کنید؟ به‌صورت خلاصه اگر می‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای و به‌روش کنکوری مطالعه کنید نیازمند این هستید که 3 مرحله که کمی هم سخت است را پشت سر بگذارید.

  • یادگیری و مطالعه روزنامه‌وار کتب درسی

مطمئن هستیم شما هم می‌دانید! تمامی پرسش‌هایی که طراحان سؤال کنکور تألیف می‌کنند در کتاب های مرجع روانشناسی تربیتی و درسی وجود دارند و بیشتر آن‌ها نیز سعی می‌کنند تا نقاط مبهم و سؤال انگیزی را که در این کتب درج شده است را به‌عنوان سؤالات کنکور طرح کنند. پس در اولین مرحله نیازمند این هستید که بهترین منابع دکتری روانشناسی تربیتی که همان کتب مرجع و درسی شما هستند را یک‌بار به‌صورت روزنامه‌وار مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اسکلت مفاهیم کتب در ذهن شما جای بگیرد. در ادامه همین صفحه ما برای شما کتب مرجعی را قرار دادیم که بسیاری از آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور نیز تدریس می‌شوند پس در اولین مرحله سعی کنید با تهیه آن‌ها منابع آزمون دکتری روانشناسی تربیتی 1400 که در اختیار دارید را کامل‌تر کنید.

  • مطالعه جزوات برای درک سریع نکات کلیدی

در مرحله دوم نیازمند این هستید که جزوات دانشگاهی خود را مطالعه کنید، درصورتی‌که شانس آورده باشید و استادان خوبی در مقطع کارشناسی ارشد به شما مفاهیم و دروس را تدریس کرده باشند، می‌توانید از جزوات آن‌ها استفاده کنید. این جزوات باعث می‌شوند تا به‌صورت سریع بهترین نکات کلیدی دروس کنکور دکتری روانشناسی تربیتی را فرابگیرید.

  • استفاده صحیح از کتب کمک‌آموزشی و کنکوری

کتاب‌های کنکوری به شما کمک خواهند کرد تا نقاط ضعف خود را در مراحل قبلی جبران کنید. بهترین منابع کنکور دکترا رشته روانشناسی تربیتی را همین کتب تشکیل خواهند داد زیرا بیشتر نکات و مفاهیمی که در مطالعه قبل از آزمون لازم دارید در این کتاب‌ها تألیف شدند و سعی شده تا به‌صورت خلاصه‌وار به توضیح نکات مهمی که در سؤالات آزمون دکتری روانشناسی تربیتی سال‌های پیش آمده است پرداخته شود. پس از مطالعه آن‌ها نیز می‌توانید با استفاده از کتاب تست دکتری روانشناسی تربیتی دانش و مطالعه خود را محک بزنید.

معرفی منابع آزمون دکتری روانشناسی تربیتی 1400

درصورتی‌که شما هم قصد دارید به روش کنکوری نسبت به مطالعه دروس و منابع دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه سراسری و آزاد بپردازید، ما برای شما در ادامه صفحه تمامی کتب مرجع و کنکوری یا کمک‌آموزشی موردنیاز شما را درج کردیم. این کتب طبق چارچوب‌های آزمون سازمان سنجش تهیه شدند و مطالعه آن‌ها طبق مواردی که در این مقاله برای شما ذکر شد می‌تواند باعث شود تا به 60 الی 70 درصد سؤالات آزمون دکتری روانشناسی تربیتی سال 1400 مسلط شوید.