کدام منبع و کتاب موفقیت در آزمون های استخدامی را برای داوطلبان آسان‌تر می‌کند؟ موفقیت در آزمون های استخدامی شامل چندین عامل است. یکی از عوامل بسیار مهم و مؤثر انتخاب منابع مطالعاتی و کتاب‌ مناسب است. با این معرفی از سایت تحصیلات تکمیلی همراه باشید تا بهترین منابع و کتابها را جهت موفقیت در آزمون های استخدامی به شما معرفی نماییم.

با توجه به اینکه این پست به صورت عمومی می‌باشد و برای تمامی داوطلبان آزمون استخدامی قابل استفاده است، بنابراین در این قسمت به بررسی کتابهای تخصصی رشته‌های مختلف نمی‌پردازیم و فقط به بررسی کتابهای استخدامی مربوط به دروس عمومی که اهمیت مهمی هم در تمامی آزمونهای استخدامی دارند پرداخته‌ایم.

دروس عمومی در تمامی آزمونهای استخدامی معمولا شامل 7 ماده امتحانی می‌باشند:

  1. زبان و ادبیات فارسی
  2. فرهنگ و معارف اسلامی
  3. ریاضی و آمار مقدماتی
  4. هوش و توانمندی‌های عمومی (هوش و استعداد تحصیلی)
  5. قانون اساسی و اطلاعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مبانی قانون
  6. کامپیوتر (مهارت‌های هفتگانه ICDL)
  7. زبان انگلیسی عمومی

بهترین کتابها برای مواد امتحانی که در بالا ذکر شده، عموما کتابهای دوران دبیرستان یا دروس عمومی دوران دانشگاه می‌باشند. ولی اکثر داوطلبان چون زمان کمی برای مطالعه دارند و این زمان باید بین دروس عمومی و تخصصی تقسیم شود و همچنین برای دوره کردن و مرور مطالب و تست زدن هم مدت زمانی را در نظر بگیرند، و از طرفی حجم کتابهای عمومی دوران دبیرستان و دانشگاه اکثرا زیاد است و مطالعه تمام آنها وقت نیازمند صرف زمان زیادی است، اغلب داوطلبان از مطالعه این کتابها صرفنظر می‌کنند و به کتابها و منابعی که خلاصه‌تر هستند روی می‌آورند. ضمن اینکه شاید مطالعه تمام مباحث کتابهای دروس عمومی دبیرستان زیاد کاربردی و مؤثر نباشد و موجب اتلاف وقت داوطلب گردد.

با توجه به حجم بسیار زیاد کتابهایی از نوع کتابهای دروس عمومی استخدامی در بازار و بررسی‌های دقیقی که توسط تیم تحصیلات تکمیلی انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که عمده این کتابها از کیفیت محتوایی و فنی بالایی برخوردار نبوده و عمدتا جنبه تجاری دارند. از بین این کتابها سعی کردیم بهترین آنها را در این قسمت معرفی نماییم تا داوطلبان سردرگمی کمتری داشته و سریعتر به انتخاب منابع دست یافته و روی مطالعات خود متمرکز شوند.

کتاب موفقیت در آزمون های استخدامی

در بخش زیر کتابها را به دو صورت کتابهای جامع (مجموع چند درس در یک کتاب) و کتابهای تکی معرفی کرده‌ایم تا انتخاب آنها برای داوطلبان واضح‌تر باشد. در صورتیکه کتاب جامع یا یکی از بسته‌ها را انتخاب کردید، نیازی به تهیه کتب جداگانه ندارید و برعکس اگر کتابها را به صورت جداگانه تهیه کردین، نیازی به تهیه به صورت کتاب جامع ندارید. جهت مشاهده مشخصات دقیق‌تر هر کتاب می‌توانید با کلیک بر روی “جزئیات” اطلاعات دقیق‌تری از هر کتاب کسب کنید.

قابل توجه کاربران گرامی، در صورتیکه در این ارتباط منابع و کتابهای استخدامی را می‌شناسید که به سطح آمادگی شما کمک مطلوبی نموده ولی در اینجا معرفی نشده است، لطفا در قسمت دیدگاه‌های پایین صفحه معرفی نمایید تا سایر کاربران نیز از آن بهره‌مند شوند. همچنین در صورتیکه کتابی تهیه کرده‌اید و به نظر شما کیفیت محتوایی و آموزشی مناسبی نداشته است را نیز از همین طریق با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.