رشته دکتری مالی در راستای آشنایی دانشجویان متخصص کشور با نظام‌های مالی جهانی، شیوه‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مربوط به آن‌ها ایجاد شده است. مقطع دکتری این رشته می‌تواند نیروی انسانی متخصص شرکت‌های دولتی و خصوصی را آموزش داده و آن‌ها را در جهت مدیریت سرمایه و اموال آن‌ها تبدیل به یک متخصص کند. اولین قدم برای ورود به این رشته جذاب و پرسود موفقیت در آزمون ورودی مقطع دکتری است که با یک برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند برای مطالعه منابع دکتری مالی 1400 می‌توان در آزمون دکتری مالی به موفقیت دست پیدا کرد.

دانشجویانی که در آزمون دکتری این رشته قبول‌شده و مشغول به تحصیل می‌شوند می‌توانند توانایی تجزیه‌وتحلیل بازارهای مالی را نیز فراگرفته و از آن‌ها برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت و مؤسسات استفاده کنند.

عناوین و دروس امتحانی آزمون دکتری مالی سال 1400

هرساله سازمان سنجش دفترچه آزمون خود را بر روی سایت سنجش منتشر کرده و عناوین امتحانی رشته‌های مختلف را بر روی آن درج می‌کند. لیست ذیل نیز عناوین امتحانی دکتری مالی 1400 است که در دفترچه دکتری سازمان سنجش ذکر شده است.

دروس کارشناسی:

  • آمار و کاربرد آن در مدیریت
  • مبانی سازمان و مدیریت
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام

دروس کارشناسی ارشد:

  • ریسک و مدیریت سرمایه‌گذاری
  • بازارها و نهادهای مالی

چگونه به روشی درست منابع آزمون دکترا رشته مالی را انتخاب کنیم؟

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند بایستی منابع دکتری مالی را به روشی صحیح و هدفمند مطالعه کنند زیرا مطالعه غیرهوشمندانه در این زمینه نمی‌تواند به موفقیت شما در کنکور دکتری مالی کمک چندان زیادی بکند.

در تمامی سایت‌های مشابه منابع کنکور دکترای مالی مختلفی درج شده است ولی هیچ‌کدام از آن‌ها بدون یک برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه کنکوری نمی‌توانند موفقیت شما را تضمین کنند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای ثمربخش بودن زمانی که برای مطالعه منابع پیشنهادی دکتری مدیریت مالی می‌گذارید ابتدا مراحل ذیل را انجام دهید:

  • کتب مرجع و دانشگاهی جزو بهترین منابع دکتری مالی به‌حساب می‌آیند زیرا طراحان سؤال نیز از محتوا و مفاهیمی که در آن‌ها درج شده است سؤالات را تألیف می‌کنند؛ ابتدا کتب مرجعی که در این صفحه قرار داده شده است را تهیه کرده و آن‌ها را چندبار به‌صورت روزنامه‌وار مطالعه کنید.
  • در قدم بعدی که سعی کنید با یافتن جزوات دانشگاهی مطالب و نکات مهمی که اساتید ذکر کردند را یادداشت‌برداری کرده و آن‌ها را چندبار مرور کنید تا نکات و مفاهیم مهم در ذهن شما جای بگیرد.
  • بعد از مطالعه جزوات، با تهیه کردن کتب کمک‌آموزشی و کنکوری نیز می‌توانید نکات اصلی و کلیدی آزمون‌ها را مطالعه کرده و تسلط کافی را بر روی آن‌ها داشته باشید؛ همچنین با پاسخ دادن به پرسش‌های کتاب تست دکتری مالی نیز می‌توانید اطلاعات و دانش خود را محک بزنید.

در ادامه سعی شده تا بهترین منابع دکترای رشته مالی در این صفحه درج شود، شما می‌توانید طبق مراحلی که برای شما توضیح داده شده است، آن‌ها را تهیه کرده و شروع به مطالعه کنید.

 

در این صفحه منابع آزمون دکتری مالی خدمت شما ارائه می شود.

منابع دکتری مالی 98, کتابهای استعداد تحصیلی ویژه آزمون دکتری مالی

منابع کنکور دکتری مالی 98, کتابها و منابع زبان انگلیسی ویژه آزمون دکتری مالی