اگر سراغ بهترین کتاب ساختمان داده برای کنکور ارشد می گردید، درست در همانجایی هستید که باید باشید.

اهمیت این درس را دانشجویان رشته کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات به خوبی می دانند.

اهمیت بهترین کتاب ساختمان داده

ساختمان داده یکی از دروس مهم و مشترک تمامی گرایش ها در کنکور ارشد کامپیوتر و آی‌تی است.

بالا بودن ضریب این درس که از منابع تخصصی به شمار می‌رود، در کسب رتبه بهتر دانشجویان بسیار موثر می باشد.

قطعا می‌دانید دانشجوی هر دانشگاهی که باشید و از هر منبعی هم که برای گذراندن واحدهای درسی استفاده کرده باشید، باز هم برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد نیاز به منابع کاملتری دارید.

می توان گفت درس ساختمان داده از جمله دروسی است که دارای مباحث و سرفصل‌های زیادی است و نکات ریز و درشت زیادی را در بر دارد.

برای اینکه بتوانید به سوالات این درس به درستی پاسخ دهید، لازم است تا تسلطی همه جانبه بر مباحث و موضوعات مختلف آن داشته باشید. روشهای تستی را بیاموزید و راه حل‌های کوتاه رسیدن به پاسخ را یاد بگیرید تا بتوانید طی مدت زمان معینی به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهید.

اصلا به این فکر نکنید که جهت آمادکی کامل و همه جانبه باید تمام منابع بازار را پیدا کرده و بخوانید، این یک اشتباه محض است.

تیم تحصیلات تکمیلی در این صفحه بهترین کتاب ساختمان داده برای کنکور ارشد را معرفی می کند تا شما زمان باقی مانده را تنها صرف مطالعه و آمادگی در آزمون نمایید. مطالعه یکی از این کتابها جهت تسلط و آمادگی کامل برای کنکور ارشد کفایت می‌کند. مهمترین ویژگی این کتابها به شرح زیر است:

  • دارای تمام استانداردهای لازم هستند. حجم کتابها مناسب و پوشش کاملی بر تمام مباحث دارد.
  • شامل آزمون های ادوار گذشته به همراه پاسخ تشریحی می‌باشد.
  • نکات مهم به صورت تیتروار و همراه با مثال و توضیحات کامل برای تسلط کامل ارائه شده است.
  • سرفصل‌ها به صورت منسجم و مرحله ای حل مسائل مختلف را دنبال میکنند تا در نهایت داوطلب به جمع بندی مناسبی برسد.
  • اغلب دانشجویانی که از ابن منابع استفاده کرده‌اند، به درصد بالایی از سوالات درس ساختمان داده پاسخ صحیح داده‌اند.
  • می‌توانید در زمان محدودی که برای پاسخ دادن در اختیار دارید، به تعداد بالاتری از سوالات نسبت به بسیاری از داوطلبان پاسخ بدهید.

داده ساختارها و مبانی الگوریتم ها دکتر قدسی

کتاب داده‌ساختارها و مبانی الگوریتم‌ها نوشتهٔ محمد قدسی به صورت جامع و الگوریتمی به مطالب مربوط به داده‌ساختارها پرداخته و هم در سطح پایه و هم پیشرفته ارائه شده است. این کتاب از ابتدا به مبانی طراحی الگوریتم‌ها می‌پردازد و ترکیب مناسبی از داده‌ساختارها و الگوریتم‌ها را ارائه می‌دهد. کتاب حاوی ۱۲۸ شبه‌کد، ۱۶۵ شکل، بیش از ۳۳۰ تمرین و ۱۵ پروژه برنامه‌نویسی است و به عنوان کتاب اصلی در درس ساختمان داده و الگوریتم‌ها و همچنین در آمادگی برای المپیادهای کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب ساختمان داده پوران پژوهش اثر هادی یوسفی

کتاب ساختمان داده پوران پژوهش نوشتهٔ هادی یوسفی، به طور جامع به موضوع ساختمان داده‌ها می‌پردازد. این کتاب شامل توضیحات جامع و کاملی از ساختمان داده‌ها است، همراه با نکات مهم و کلیدی مربوط به هر یک از آنها.

علاوه بر ارائهٔ توضیحات، کتاب شامل تمرین‌ها و مثال‌های متنوع و متعدد است که با حل تشریحی آنها به خواننده کمک می‌کند تا مفاهیم را بهتر درک کند و مهارت خود را در پاسخگویی به سوالات ساختمان داده‌ها تقویت کند.

همچنین در این کتاب تست‌های طبقه‌بندی شده آزمون‌های کارشناسی ارشد با جواب‌های تشریحی آنها نیز در دسترس است. علاوه بر تست‌های طبقه‌بندی شده، کتاب شامل تست‌های تکمیلی تألیفی نیز است که با پاسخنامه در بخش ضمیمهٔ کتاب آورده شده‌اند. این تست‌ها برای تمرین بیشتر و بررسی عمیق‌تر سوالات ساختمان داده‌ها برای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد ارائه شده‌اند.

کتاب ساختمان داده و طراحی الگوریتم مدرسان شریف

کتاب ساختمان داده مدرسان شریف به صورت جامع و کامل مطالب درسی ساختمان داده و طراحی الگوریتم را توضیح داده است. هر فصل شامل تعدادی مثال و تست برای بهتر درک مطالب می‌باشد. در انتهای هر فصل و همچنین در انتهای کتاب سؤالات آزمون‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی و نکات مهم و 3 مرحله آزمون خودسنجی جهت سنجش داوطلبان آورده شده است. این کتاب نمونه کامل بهترین کتاب ساختمان داده برای کنکور ارشد و دکتری و آمادگی آزمونهای استخدامی می‌باشد.

کتاب درس و کنکور ساختمان داده حمیدرضا مقسمی

کتاب ساختمان داده مقسمی یک منبع جامع است که شرح کاملی از ساختمان داده‌ها به همراه نکات کنکوری ارائه می‌دهد و مطابق با سرفصل‌های وزارت علوم طراحی شده است. علاوه بر درسنامه‌های کامل، این کتاب حاوی حل تشریحی سوالات آزمون‌های کارشناسی ارشد است. این کتاب به صورت خلاصه‌ای از کتاب‌های مرجع معروف Horowitz, Lipschutz و Tanenbaum تهیه شده و شامل 1000 تست کنکوری با پاسخ تشریحی می‌باشد. این منبع مناسب برای دانشجویان کارشناسی و داوطلبان آزمون ارشد مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و مهندسی IT می‌باشد.