آمادگی برای مصاحبه استخدامی در هشتمین جلد از مجموعه کتاب های آمادگی برای آزمون های استخدامی به منظور استفاده در آزمون مصاحبه (گزینش) و همچنین سرفصل اطلاعات عمومی و شناخت مسائل روز آزمون کتبی تهیه و تدوین گردیده است.

انواع سوال در مصاحبه

پس از قبولی در آزمون های کتبی استخدامی،  آزمونی دیگر نیز از داوطلب گرفته می‌شود که باید در آن به صورت حضوری به سوالات مصاحبه گر پاسخ داده تا گزینش (انتخاب) گردد.

بر حسب معمول این آزمون ها بر دو گونه اند:

1- سوالات شخصی: پاسخگویی به این گونه پرسش ها بر عهده خود شخص است:

در مورد این شغل چه می دانی؟ تا به حال خارج از کشور بوده ای؟  چقدر کتاب می خوانی؟  اسم امام جماعت مسجد محله شما چیست؟ چرا می‌خواهید در اینجا کار کنید؟

2- اطلاعات عمومی: دانستنی هایی است که عموم مردم باید آن را بدانند از قبیل:

«احکام و مسائل عقیدتی، مسائل روز، قانون اساسی کشور و …»

خرید کتاب مصاحبه حضوری

این کتاب بر گونه دوم این سوال ها بنا گردیده است که اولین بار در سال ۱۳۸۹ منتشر شصدر سال 1398 تدوین و ارائه گردیده است.

در این ویرایش مطالب به روز شده و اطلاعات اضافه حذف و سرفصل ها بر حسب نیاز تکمیل گردیده که دارای دو بخش است.

بخش اول: پرسشها و پاسخها. ۱۸۹۰ نمونه سوالات احکام شرعی و سوالات گزینش عقیدتی سیاسی (411 سوال) ، تاریخ انبیا (73 سوال)، تاریخ اسلام (122 سوال)، تاریخ امامت (216 سوال)، احادیث، کتب و شخصیت های مذهبی (102 سوال)، وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (98 سوال)، قانون اساسی، جنگ ایران و عراق (130 سوال)، دانستنی های قرآن مجید (120 سوال)، قانون اساسی (150 سوال)، آشنایی با تشکیلات جمهوری اسلامی ایران (42 سوال) و شناخت مسائل روز. اطلاعات سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی، تاریخی و اجتماعی (426 سوال)

بخش دوم: اطلاعات تکمیلی. این بخش به صورت جداول مرتبط ارائه گردیده و با توجه به اینکه شامل سوالات پرتکرار مصاحبه می باشد، می‌تواند منبعی مناسب برای طراحان سوال نیز باشد که شامل: تاریخ ایران از آغاز تا تاسیس جمهوری اسلامی، دانستنی های کشور های جهان، مناسبت های روز های سال، حل جدول عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری و … می باشد.

برای آماده سازی این کتاب از منابع گوناگونی استفاده شده که در انتهای کتاب ذکر گردیده است و قابل استفاده متقاضیان استخدام در ادارات، بانکها، نهادها، سازمانها، شرکتها، آموزش و پرورش و کلیه موسسات دولتی و خصوصی می باشد.

چند پیشنهاد برای روز مصاحبه

  •  خونسرد باشید
  •  اعتماد به نفس داشته باشیم
  •  صادق باشید
  •  دروغ نگویید
  •  با ادب باشید
  •  تمیز و آراسته به مکان مصاحبه برویم نوید

سایر کتاب های آمادگی برای آزمون های استخدامی