منابع آزمون دکتری مدیریت آموزشی

هر چه به زمان برگزاری آزمون دکتری نزدیک می‌شویم، استرس داوطلبان نیز بیشتر می‌شود. در واقع سختی‌ها و پیچیدگی‌های آزمون دکتری برای کلیه داوطلبان یکسان است؛ اما، مسئله‌ای که موجب می‌شود داوطلبان از پس این سختی‌ها بربیایند و مسیر دشوار آزمون دکتری را به سلامت طی کنند، شناسایی و انتخاب منابع درست است. سالانه کتاب‌های زیادی به عنوان منابع آزمون دکتری معرفی می‌شوند که تنها تعداد اندکی از آن‌ها ارزش ماهوی داشته و مابقی تنها به هدف تجاری به رشته تحریر در می‌آیند. به همین سبب، مشاوران برجسته وبسایت تحصیلات تکمیلی با تکیه بر تجربه فردی خود و از همه مهمتر جامعیت کتاب‌ها به معرفی بهترین منابع آزمون دکتری مدیریت آموزشی پرداخته‌اند؛ به طوری که از بین صدها کتاب تنها منابعی را گزینش نموده‌اند که توسط اساتید معروف سطح کشور و چه بسا جهان  نگاشته شده‌اند.

معرفی رشته دکتری مدیریت آموزشی

رشته مدیریت آموزشی جزو رشته‌هایی است که با هدف ارائه و طرح‌ریزی شیوه‌های نوین آموزشی و تدریس شکل گرفته و در گروه علوم انسانی مجموعه علوم تربیتی قرار می‌گیرد. سالانه داوطلبان زیادی به این رشته گرایش پیدا می‌کنند که از بین آن‌ها افراد شاخصی نیز بیرون آمده و به سیستم مدیریت آموزش کشور معرفی می‌شوند.

با توجه به شناور بودن این رشته در مقطع دکتری، کلیه داوطلبان فارغ التحصیل رشته‌های دیگر نیز حق شرکت در آزمون دکترای مدیریت آموزشی را دارند. داوطلبان این رشته می‌توانند در اغلب دانشگاه‌های کشور و در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان پس از قبولی در آزمون و مصاحبه مورد پذیرش واقع شوند.

سوالات کنکور دکتری مدیریت آموزشی

با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، رشته مدیریت آموزشی تنها در یک گرایش و به صورت مستقل خلاصه می‌شود. عناوین دروس آزمون دکتری مدیریت آموزشی به سه بخش تفکیک شده است:

  • سوالات دروس عمومی: استعداد تحصیلی – زبان انگلیسی
  • سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی : فلسفه، مبانی و اصول تربیت
  • سوالات دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد: امار و روش تحقیق (کمی و کیفی) ، سازمان مدیریت آموزشی (مبانی نظری، اصول، رفتار سازمانی)، نظارت و راهنمایی آموزشی

معرفی منابع کنکور دکتری مدیریت آموزشی

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون از بیان قطعی منابع آزمون دکتری مدیریت آموزشی و سایر رشته‌ها خودداری کرده است؛ درواقع طراحان و برگزارکنندگان آزمون‌های مقطع دکتری معتقدند که دانشجویان دکتری نباید تنها به چند منبع محدود اکتفا کنند؛ به گونه‌ای که باید با مطالعه صدردصدی تمامی دروس و مباحث دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، خود را برای آزمون‌ها آماده کنند. با استناد به این موضوع، مشاوران تحصیلات تکمیلی هرگز منابع زیر را به طور صدرصدی تایید نکرده و تنها آن‌ها را پیشنهاد نموده‌اند. لذا وبسایت تحصیلات تکمیلی هیچ ادعایی بر قطعیت منابع زیر نداشته و هرگز مسئولیتی مبنی بر عدم موفقیت داوطلبان در آزمون دکتری پیش رو  نمی‌پذیرد.