استعداد تحصیلی یکی از دروس عمومی و مشترک بین تمامی گروه‌های آموزشی آزمون دکتری و حتی آزمون‌های استخدامی می‌باشد و از دروسی است که تسلط بر آن می‌تواند به میزان قبولی داوطلب در آزمون کمک بسیار زیادی نماید. با توجه به گستردگی مباحث این درس، منابع بسیار زیادی نیز برای این درس در بازار موجود است که یکی از بهترین کتابهای آمادگی آزمونهای مختلف کتاب استعداد تحصیلی نوشته‌ی هادی مسیح خواه و محمد وکیلی است که توسط انتشارات کتابخانه فرهنگ چاپ و به بازار ارائه شده است. بنابراین اگر قصد دارید تا ویژگی‌های بیشتری از این کتاب دریافت کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات و خرید کتاب استعداد تحصیلی دکتری هادی مسیخ حواه و محمد وکیلی از انتشارات کتابخانه فرهنگ

۴۰۰,۰۰۰ تومانافزودن به سبد خرید

از ویژگی‌های کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به دلیل آنکه استعداد تحصیلی بر پایه تمرین و تکرار استوار است، کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه و وکیلی شامل سوالات متعدد است که حل آن در افزایش آمادگی دانشجویان برای این آزمون مؤثر است.

در کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه و وکیلی تست‌های مهم آزمون‌های استاندارد به تفصیل طبقه‌بندی شده‌اند و در روش حل تست‌ها سعی شده است تا پاسخ‌های کاملا تشریحی با هدف آموزشی ارائه شوند و در پاسخگویی به تست‌ها صرفا به حل تست بسنده نشده و سعی در بررسی تمامی جوانب امر شده است.

در خصوص سوالات منطقی و تحلیلی، سعی شده است تا روش حل به شکلی ساختارمند ارائه شود و تمامی نکات آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

با توجه به اینکه آزمون گروه آزمایشی فنی-مهندسی شامل سوالات تجسمی نیز می‌باشد، در یک بخش کتاب به طور ویژه به این سبک سوالات نیز پرداخته شده است.

این کتاب شامل پوشش طیف گسترده مباحث استعداد تحصیلی است و می‌تواند پاسخگوی همه داوطلبان آزمون دکتری در هر گروه آزمایشی باشد. با توجه به اینکه سوالات کمیتی شامل چند سوال هوش می‌باشد، به طور خاص سرفصلی مجزا برای این سوالات در نظر گرفته شده است. بنابراین با توجه به وجود این ویژگی، کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه می‌تواند به عنوان منبعی برای هوش آزمون استخدامی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خرید کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه و وکیلی ویرایش جدید

ویژگی‌های ویرایش جدید کتاب استعداد تحصیلی مسیح خواه و وکیلی

در ویرایش جدید کتاب سعی شده است تا انطباق بیشتری بین مطالب کتاب و سوالات آزمون دکتری ایجاد شود. برخی ویژگی‌ها و امتیازات ویرایش پنجم به شرح زیر می‌باشد:

اضافه کردن منتخبی از سوالات استعداد تحصیلی آزمونهای دکتری سال‌های گذشته در متن درس و نیز در بخش میکروطبقه‌بندی سوالات.

در ویرایش پنجم سعی شده است متن درس بر اساس تجربیات مؤلفین در سالها تدریس مباحث استعداد تحصیلی در دوره‌های مختلف بازنویسی شود.

مباحث کاربردی‌تر و پرتکرار که مدنظر طراحان آزمون است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بعنوان مثال: در بخش سوم (تحلیلی) مباحث، به دو بخش «مباحث اصلی» و «مباحث تکمیلی» تقسیم شده است. همچنین در مباحث کمیتی، مباحث حل مسأله، به «مباحث پرتکرار» و «مباحث تکمیلی» تقسیم شده است که «مباحث تکمیلی» منظور سوالاتی است که دشوارتر می باشد و از طرفی احتمال سوال آمدن از آن کمتر است.

در ویرایش جدید، آزمون‌های پایین هر بخش، هدفمند می‌باشد و ترتیب سوالات، دقیقا بر اساس محتویات دروس همان بخش طراحی شده است.