از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های متقاضیان منابع آزمون وکالت تهیه بهترین منبع اصول فقه برای وکالت است. دلیل این امر آن است که درس اصول فقه از دشوارترین دروسی است که در منابع آزمون وکالت مطرح می‌شود. داوطلبان و دانشجویان رشته حقوق اغلب سوالاتی در مورد بهترین کتاب ها و منابع اصول فقه و همینطور چگونگی مطالعه این منابع دارند.

شاید مشکل تقریبا تمام داوطلبان آزمون وکالت این است که با وجود ساعت‌ها مطالعه و صرف وقت زیاد، باز هم نتیجه خوبی از آزمون وکالت نمی‌گیرند. واضح است که خواندن منابع زیاد و حفظ کردن تمام مباحث و قوانین کار راحت و البته اصولی نیست. از آنجایی که اصول فقه از مواد امتحانی مهم آزمون وکالت است، باید به طور اصولی و دقیق نیز به آن توجه شود. اصول فقه درسی فرار است و در صورتی که مباحث آن به صورت کاربردی و همرا با مثال‌ها فراگرفته نشود، به سرعت فراموش خواهند شد.

قبل از اینکه در مورد بهترین منابع و چگونگی مطالعه صحیح درس اصول فقه صحبت کنیم بهتر است در مورد ماهیت سوالات اصول فقه در آزمون وکالت چیزهایی را بدانید.

سوالات درس اصول فقه به دو حالت در آزمون وکالت مطرح می‌شوند.

  • سوالات نظری : سوالاتی که راجع به به تعریف یا تبین اصطلاحات اصول است
  • سوالات تشخیصی : در این نوع سوالات قواعد و مباحث اعمال شده اصولی بر قوانین را باید تشخیص دهید (اکثریت سوالات آزمونهای اخیر بر این مبنا بوده است)

بنابراین لازم است که در اصول فقه را به صورت اصولی و کاربردی بخوانید تا بتوانید تمام مباحث را به طور کامل به ذهن خود بسپارید.

روش مطالعه اصولی و کاربردی نیز به این شکل است که:

  • هر مبحث را با مثالهای مختلفی بخوانید و یاد بگیرید.
  • مطالب را به صورت دوره‌ای و مرتب تکرار کنید.
  • برای هر مبحث بر روی مثالهای کتاب تمرکز کرده و مثالهای حقوقی چند کتاب دیگر را هم ببینید.
  • حتما تست بزنید و آزمونهای ادوار گذشته را مرور کنید.

و اما برای اینکه بدانید بهترین منبع اصول فقه برای وکالت کدام است، باید گفت که به طور قطع نمی‌توان برای همه دانشجویان و داوطلبان آزمون وکالت یک منبع خاص را معرفی کرد. چرا که تمام داوطلبان از یک سطح آمادگی و دانش برخوردار نیستند. به علاوه یک منبع  به تنهایی برای آمادگی درس اصول فقه کافی نیست. ما در اینجا مجموعه‌ای از کتب و منابع مدون و استاندارد را تهیه کرده‌ایم تا با مطالعه آنها بتوانید به صورت کامل بر درس اصول فقه مسلط شوید.

منابعی که در این صفحه از سایت تحصیلات تکمیلی می بینید کاملا فکر شده و هدفمند و به صورتی هوشمندانه جهت تثبیت مباحث فقهی در ذهن شما تهیه شده‌اند.

خواندن این منابع از آن جهت توصیه می‌شوند که دارای خصوصیات زیر هستند:

  • در این کتاب‌ها تمام مباحث اصول فقه به صورت ساده و روان بیان شده است.
  • تمام مطالب مورد نیاز برای وکالت بیان شده است
  • برای هر مبحثی مثالهای حقوقی و کاربردی وجود دارد.
  • مباحث این کتابها بر اساس ترتیبی درسی دانشگاه‌ها می‌باشد.
  • تمام نظرات ارائه شده در این مباحث بر اساس نظر پذیرفته شده در قانون می‌باشد
  • کاملا به روز بوده و طبق آخرین تغییرات تهیه شده‌اند.
  • دارای نکات مهم و امتحانی هستند
  • شامل آزمون‌های طبقه‌بندی شده ادوار گذشته به همراه پاسخ‌های تشریحی و ذکر منبع
  • شامل سوالات تالیفی با پاسخ تشریحی
  • دارای یک چارچوب منسجم جهت یادگیری و تثبیت مباحث هستند

بنابراین می‌توانید با کمک از مشاوران سایت تحصیلات تکمیلی و خرید کتاب حقوقی مدنظرتان در آزمون وکالت بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

در حال حاضر بهترین منبع اصول فقه برای وکالت به مجموعه کتاب‌ها و منابعی گفته می‌شود که به صورت هدفمند و به صورت مکمل جهت ایجاد آمادگی کامل در داوطلبان آزمون وکالت تهیه شده‌اند.

بهترین کتاب تست اصول فقه برای آزمون وکالت

همچنان که بسیاری از اساتید علم حقوق به درستی اذعان داشته‌اند مباحث اصول فقه آنچنان که شایسته و لازم است در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند و تدریس آن مغفول واقع میگردد گزاف نگفته‌ایم اگر ما یکی از ارکان اساسی و و استنباط حقوق بدانیم چرا که نقش اصول در استنباط درست از مواد قانونی و حل اختلاف نظر در این موارد بهترین و غیرقابل انکار است.

درس اصول فقه به عنوان یکی از مهمترین دروس حقوق هر ساله جزء مواد امتحانی آزمون وکالت می باشد و متاسفانه تعداد کمی از داوطلبان آزمون توجه لازم را به این دست دارند و اغلب داوطلبان سخت بودن این درس را علت نخواندن آن عنوان داشته‌اند.

اما باید توجه داشت اگر اصول فقه در سطح آموخته و تمرین شود می توان به راحتی آن را فرا گرفت و برای همیشه به خاطر سپرد.

از جمله مهم‌ترین نیازهای دانش آموختگان حقوقی در خصوص مباحث اصول فقه و آمادگی برای آزمون وکالت وجود کتاب تستی جامع می‌باشد که علاوه بر دارا بودن تمامی سوالات آزمون وکالت در برگیرنده آزمون های «خودسنجی» نیز باشد.

کتابهای تست اصول فقه زیر حاوی سوالات آزمون وکالت برگزار شده‌ی سال های اخیر و نیز آزمونهای خودسنجی می‌باشد.

در صفحه‌ی دیگری درباره‌ی منابع تستی با جزئیات بیشتری صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی لینک بهترین کتاب تست اصول فقه این صفحه را مشاهده کنید تا با کتابهای تستی معرفی شده آشنایی کاملی پیدا کنید.

ویژگی‌های این کتابها:

1- پاسخ کاملاً تشریحی به تست همراه با دلایل رد سایر گزینه‌ها و یا نوشتن توضیحات سایر گزینه‌ها
2- آوردن نمودار خلاصه هر فصل
3- استفاده از مثالهای حقوقی در پاسخ تست‌ها
4- آوردن آزمون جامع تالیفی همراه با پاسخ تشریحی
5- استفاده از منابع معتبر در پاسخ تست‌ها
6- نوشتن نکات مهم در پاسخ تست‌ها