منابع ارشد پایگاه داده,پایگاه داده ارشد,پایگاه داده پیشرفته ارشد,جزوه پایگاه داده پیشرفته ارشد,نمونه سوالات پایگاه داده پیشرفته ارشد,بهترین کتاب پایگاه داده برای کنکور ارشد,بهترین کتاب تست پایگاه داده,جزوه پایگاه داده برای کنکور ارشد

پایگاه داده ها یکی از معدود دروس کاربردی مقطع کارشناسی نرم افزار است که تقریباً در همه پروژه های نرم افزاری واقعی مورد استفاده قرار میگیرد.

به همین دلیل، کتابهای بسیاری جنبه های نظری و تجاری آنرا بـه رشته تحریر درآورده اند. انبوه مطلب و جزئیات مهار نشدنی این درس که همگی ضروری هم هـستند، باعث میشود کـه اغلب، آزمونهای اساتید در کلاسهای درسی، نسبتاً دشوار و پرحجم شود. ولی دانشجویان در بدو ورود به محیط کار، خیلی سریع در مییابند که این همه سختگیری، حجم بالای مطالب تدریس شده و تأکید بر مفاهیم، بـه چه منظور بوده است…

ساختار و مطالب کتاب های پایگاه داده معرفی شده زیر، بر اساس سرفصل مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم شده اند و به گونه ای که:

  1. هم میتواند به عنوان یک کتاب درسی کامل (پیشنهادی) مورد استفاده قرار گیرد
  2. و هم یک متن آموزشی جامع حاوی تمام ظرائف و جزئیات لازم (و بـسیار فراتر) بـرای متقاضـیان شـرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی مهندسی نرم افزار و مهندسی فناوری اطلاعات محسوب می شود.

در نگارش هر یک از کتاب های پایگاه داده معرفی شده، فرض شده است که دانشجو آشنایی اولیه با هیچ یک از مطالب درسی نـدارد. لـذا تمام مطالب از پایه با ارائه توضیحات و مثال های کافی بیان شده اند. سعی شده که مطالب درسی در قالب مثال بیان شوند تـا خواننده درک روشنی از خود مطلب، کاربرد آن و شیوه حل مسأله پیدا کند.