داوطلبان کنکور ارشد مشاوره از میان دانشجویان مشاوره، روانشناسی و حتی از دیگر رشته های علوم انسانی هستند که در مقطع ارشد قصد ادامه تحصیل در گرایش های رشته مشاوره را دارند.علاوه بر این هیچ یک از داوطلبان آزمون ارشد از شرایط و سطح آمادگی یکسانی برخوردار نیستند، بنابراین بهترین منابع کنکور ارشد مشاوره 1403 باید به گونه ای باشدکه برای تمام داوطلبان مناسب و مفید واقع شود.

کتاب مرتبط: انگیزش و هیجان مارشال ریو

برای این منظور سایت تحصیلات تکمیلی در این صفحه، با انجام تحقیق و بررسی های اختصاصی و با کمک از مشاوران تحصیلی این رشته، منابع و کتبی را تهیه و معرفی کرده اند که مطابق با استانداردهای لازم است.

گرایش های ارشد مشاوره

مشاوره مدرسه / مشاوره شغلی / مشاوره خانواده / مشاوره توانبخشی 

مواد امتحانی و ضرایب آزمون ارشد مشاوره

  1. زبان عموومی و تخصصی (انگلیسی و فرانسه) – ضریب ۳
  2. آمار و روش های تحقیق – ضریب ۲
  3. مبانی مشاوره و راهنمایی – ضریب ۲
  4. روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره – ضریب ۳
  5. نظریه های مشاوره و روان درمانی – ضریب ۳
  6. کاربرد آزمون های روانی در مشاوره – ضریب ۲
  7. روانشناسی شخصیت – ضریب ۲

دفترچه سوالات ارشد مشاوره در سال گذشته دارای 150 سوال بود که حداکثر در 120 دقیقه می بایست پاسخ داده شوند. این بدان معناست که شما کمتر از 1 دقیقه برای هر سوال زمان دارید. بنابراین آمادگی، سرعت عمل و یادگیری روش های تست زنی بسیار مهم است.

منابع آزمون کارشناسی ارشد مشاوره که در سایت تحصیلات تکمیلی معرفی می شوند شامل:

› درسنامه دروس، مباحث اصلی و مهم هر درس
› نکات مهم امتحانی به صورت برجسته به همراه مثال های متعدد
› جمع بندی دروس و ارائه خلاصه مباحث
› آزمون های طبقه بندی شده ادوار گذشته به همراه پاسخ های کاملا تشریحی به همراه ذکر منبع
› سوالات چهار گزینه ای تالیفی و شبیه سازی شده بر اساس آخرین تغییرات به همراه پاسخ های تشریحی
› ارائه انواع روش های تست زنی و چگونگی مدیریت زمان در جلسه آزمون ارشد مشاوره

با توجه به کاربردی بودن این رشته و ماهیت سوالات آن، می توان گفت استاندارد بودن منابع کارشناسی ارشد مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین قبل از تهیه کتب مرجع و یا خرید تک تک کتاب ها و منابع هر درس بهتر است سراغ منابعی بروید که تمام نیازهای شما را براورده سازد و در کمترین زمان ممکن آمادگی شما را برای آزمون تضمین نماید.

“هرچند کتب مرجع به صورت مفصل به تمام مباحث دروس می پردازند، با این حال برای تمام دانشجویان مناسب نیستند، زیرا با حجم بالایی که دارند وقت زیادی را از داوطلبان می گیرند. این درحالی است که بسیاری از مباحث ضروری و امتحانی نیستند و فقط سبب صرف وقت و هزینه می شوند. همچنین بسیاری از کتب به دلیل ترجمه ای بودنشان مناسب برای آمادگی در آزمون ارشد نمی باشند. اغلب داوطلبان کنکور ارشد یک بازه چند ماهه برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد در نظر می گیرند، با این شرایط کتاب ها و منابعی مناسب و موثر خواهد بود که دارای ساختاری مناسب با این بازه زمانی باشد.”

برای موفقیت هرچه بیشتر داوطلبان و دانشجویان عزیز، منابع ارشد مشاوره توسط سایت تحصیلات تکمیلی -که دارای سالها تجربه در این زمینه می باشد- با ساختاری کاملا متفاوت، به روز و بر اساس آخرین تغییرانت صورت گرفته و در همین صفحه قرار داده شده است. شما می توانید با سفارش اینترنتی و یا تلفنی نسبت به تهیه این کتب اقدام کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید. با آرزوی موفقیت تک تک داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته مشاوره.

بهترین منابع کنکور ارشد مشاوره 1403