برای دانشجویان مقطع کارشناسی، مطالعه بهترین منابع ارشد صنایع و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد صنایع شاید از آن جهت مهم است که این رشته از رشته های پرطرفداری است که در صنایع مختلفی دست داشته و رقابت در آن بسیار شدید است.

مهندسی صنایع با داشتن گرایش های متنوعی توانسته حجم بالایی از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص دهد. با این حال هر ساله تنها تعداد محدودی از دانشجویان شانس قبولی در کنکور کارشناسی ارشد صنایع را دارند.

اگر به منظور آگاهی از دروس مهم مهندسی صنایع و منابع کنکور ارشد صنایع 99 اینجا هستید، ادامه همین مطلب را بخوانید تا بتوانید بهتر و درست تر تصمیم بگیرید.

منابع ارشد صنایع , دروس و گرایش ها

در این نوشته از سایت تحصیلات تکمیلی به طور مختصر دروس مهم و گرایش های رشته مهندسی صنایع را نام برده و بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را به شما معرفی خواهیم کرد.

در طی سالهای گذشته گستره گرایش ها و زیر رشته های مهندسی صنایع افزایش یافته است. به طوری که تقریبا تمام ابعاد صنعت را در بر می گیرد. گفتنی است مهندسی صنایع از کاربردی ترین رشته هایی است که می توان نام برد. دانشجویان این رشته پس از فارغ التحصیلی اغلب جذب کارخانه جات و واحدهای صنعتی می شوند.

درست همانند بسیاری از رشته ای دانشگاهی دیگر، آزمون ارشد مهندسی صنایع نیز شامل دروس تخصصی و عمومی می باشد.

برخی از دروس که به صورت تخصصی در تمام گرایش ها مشترک است، دارای ضریب بالایی (ضریب 5) هستند. بنابراین آمادگی داوطلبان کنکور در این دروس می تواند تاثیر زیادی بر قبولی آنها داشته باشد.

بهترین منابع ارشد صنایع، منابعی هستند که مباحث اصلی و مهم دروس تخصصی این رشته را که شامل: طرح ریزی واحدهای صنعتی، کنترل کیفیت آماری، برنامه ریزی و کنترل پروژه، برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودی ها و اقتصاد مهندسی است را به خوبی پوشش دهند.

به علاوه دروس عمومی همچون زبان انگلیسی، تحقیق در عملیات، تئوری احتمال و آمار مهندسی نیز بسته به گرایش های مختلف دارای ضریب 2 و 3 هستند.

با این مقدمه و با توجه به گرایش مورد علاقه خود می توانید نسبت به انتخاب رشته صحیح و برنامه ریزی برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 از همین حالا شروع کنید.

از گرایش های مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد نیز می توان به بهینه سازی سیستم ها، سیستم های سلامت، مدیریت نوآوری و فناوری، سیستم های مالی، لجستیک و زنجیره تأمین، مدیریت پروژه، سیستم های کلان، کیفیت و بهره وری، آینده پژوهی و مدیریت مهندسی اشاره کرد.

با توجه به تعداد بالای گرایش ها، دروس و منابع چاپی، به جرات می توان گفت تقریبا تمامی دانشجویان در انتخاب منابع ارشد صنایع دچار مشکل هستند و ما این موضوع را در تماس های مکرر و سوالاتی که از سوی دانشجویان مطرح می شود، شاهد بوده ایم.

بر همین اساس تیم متخصصان سایت تحصیلات تکمیلی بر آن شد تا بهترین منابع آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را تهیه کرده و در اختیار داوطلبان قرار دهد.

با بررسی های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته در این صفحه منابعی قرارگرفته و معرفی شده اند که از جهات مختلف کاملا استاندارد و تست شده می باشند.

این کتاب ها با ساختار مناسبی که بیشترین همخوانی را با آزمون ارشد صنایع دارد، می تواند آمادگی شما را برای شرکت در کنکور ارشد صنایع 99 تضمین نماید.

برای تهیه این کتاب ها می توانید به صورت آنلاین سفارش داده و یا با تماس تلفنی این کار را انجام دهید. همچنین می توانید از مشاوران تحصیلات تکمیلی نیز در این مورد کمک بگیرید.

بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع 99